onsdag 20. januar 2016

Endelig fått skrevet et innlegg

Siden jeg har store problemer med å skrive en blogg vil blogginnlegg komme ganske tilfeldig. Jeg skal prøve mitt beste med et innlegg i uken, noen ganger mer hvis noe spesielt skjer. Innleggene vil bestå av hva enn bilder jeg har klart å ta+en liten oppsummering av ting som skjer.

Vi flydde til Graz med Lufthansa via frankfurt, en liten forsinkelse på Gardemoen ble til at vi landet nesten 30 min senere, ikke særlig bra når man har 45 min til å starte med på å komme oss fra gate 48 til gate 5 på Frankfurt. endte opp med å ta et senere fly. Vi ankom Graz ca 18:00 å ble møtt på flyplassen av Irmi Winkler, vår kontakt/tysklærer her i Graz. en middag senere var vi sluppet av i våre respektive leiligheter med møtetid kl 11:00 neste dag for Brunsj+omvisning i Graz


Vi Besøkte nesten alle de kjente stedene man kan gå til rundt Karmeliterplass Blant annet: en stor kirke med et mausoleum, regjeringsbygningen, midten av Graz, de dobble vindeltrappene og Schlossberg, en stor festning på toppen av et lite fjell midt i byen, lite bilder fra denne omvisningen siden jeg ikke var særlig smart. Irmi kunne ikke komme opp på Schlossberg fordi hunden hennes ikke hadde munnkurv, vi sa hadet og avtalte hvor vi skulle møte på mandagen. etter at vi var på Schlossberg gikk vi tilbake til leilighetene våre (Fredrik og jeg deler fram til Februar, Oda bor i en annen) og bestemte oss for og møtes for å spise ute på en restaurant kalt L'osteria











Dette er klokketårnet på toppen at Schlossberg, var veldig tåkete


Mandag var det på tide med Tyskkurs, vi ble møtt av Irmi på Sudtirolerplats(trikkestopp) kl 09:00 og der gikk vi til kontoret hennes hvor vi lærer tysk. Jeg følte meg ikke helt bra og ble ikke med ut for å spise senere på dagen, spiste egentlig ingenting den mandagen.

Tirsdag gikk vi selv hele vegen til Kontoret, etter vi var ferdige der gikk vi ut for å se på den største samlingen av gamle våpen og rustninger i verden (over 30 000 deler), her tok jeg faktisk noen bilder. senere på dagen dro vi ut å spiste på et sted kalt GlockenBrau(litt usikker)























onsdag dro vi på et utested kalt Brot und Spiele hvor vi spilte billjard og spiste veldig gode burgere.

Torsdag ble jeg ikke med ut. var veldig sliten etter mye tysk, lagde meg mat hjemme


Fredag fikk jeg Spilt Magic:the Gathering i en butikk kalt SpielZugvelt(litt usikker på akkurat navnet)

Lørdag var det mer spilling med en Prerelease (forhåndsspilling med et nytt sett kort) hele dagen, dro hjemmefra ca 09:45, kom hjem rundt 00:30

Søndag gjorde jeg ingenting før jeg ble med ut å spiste på Brot und Spiele igjen

1 kommentar:

  1. Bra skrevet Ola👍👏👏 fint å få se bilder også..håper du trives 💗 gleder meg til neste innlegg 😄

    SvarSlett