søndag 20. mars 2016

innlegg

vært en god stund siden siste innlegg.

siste uke hos Mosshammer var for 3 uker siden, den var helt vanlig hvor jeg hjalp til med ting og hadde det generelt morsomt. Da jeg var ferdig på torsdag dro jeg hjem og gikk over det siste jeg trengte, jeg skulle nemlig til Bologna på en helgetur for å spille i en stor kortspill turnering.

Togturen tok 8,30 timer fra 20:00, vi var framme rundt 04:30, hvorav jeg gikk rundt i byen i følge med noen andre fra Graz, endte opp med å finne hotellet mitt rundt kl 07:00, jeg hadde allerede bestillt hotell sammen med en god venn som heter Markus som også er fra Hamarområdet, han skulle komme rundt 17:00 tida men jeg fikk fremdeles komme meg inn på hotellrommet for å sove et par timer, rundt kl 12:00 var det ut for å finne området der turneringen skulle holdes, etter litt leting og en åpenbarelse over at kartet jeg fikk på hotellet var forferdelig ute av skala fant jeg endelig fram. Vel framme klarte jeg å finne en annen gruppe som også kommer fra Norge, jeg hang litt med dem og sjekka ut stedet mens jeg venta på at Markus skulle dukke opp, gjorde ikke så veldig mye fredagen. gikk ut å spiste et sted med Markus senere på dagen, så var det tilbake til hotellet for å grue/glede seg til turneringen virkelig startet på Lørdag.

ikke så mye å si om turneringen selv, det var 9 runder hvorav jeg vant 5 og tapte 4. Jeg hadde det veldig moro den dagen. Søndag var det viderespilling i turneringen for de som hadde 6 eller fler seiere. Men det var også mye annet å gjøre, Markus dro ganske tidlig å jeg møtte opp igjen med de andre fra Graz fordi vi skulle ta samme bussen hjem. ankom Graz rundt 5:30 på Mandag.

Tirsdag skulle jeg starte på en ny jobb. Dette var en stor fabrikk ala. Nortura Rudshøgda, uten slakting. Tann, som fabrikken kalles (tror det er det samme som Nortura), kutter opp kjøtt av gris, ku og kalv. lager pølser og andre varer og pakker og sender de ut. Det var mindre folk her som faktisk snakker engelsk, noe som betyr at jeg må prøve ut tysken min mer. jeg har i hovedsak vært med på de forskjellige stedene hvor de pakker ferdige varer for butikker, men senere skal jeg få være med på andre ting.

Den siste uka har vært ganske normal med vanlige arbeidstider og oppgaver.


så, beklager igjen for såpass lang tid mellom innlegg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar